Hea õpetaja peab uskuma ideid, mida ta õpetab, kuid ta peab vaatama ka teisele tingimusele: ta peab uskuma õpilastesse, kellele ta neid ideid pakub.
Antone France: “Kogu õpetamise kunst seisneb vaid noorte loomupärase uudishimu äratamises seda uudishimu hiljem rahuldada.”
Henri Frédéric Amiel: “Veenmisoskus on õpetamise kunst.”
Seneca: “Õpetades õppime.”
Gandhi: “Õpilaste mõtet, ega ka õpetajate oma, ei tohi puuris hoida.”
Horace Mann: “Õpetaja, kes püüab õpetada, tekitamata õpilases õppimise soovi, taoks kui haamriga külma rauda.”
Kong Fuzi: “Kui inimene kannab südames oma vanu teadmisi ja samal ajal omandab pidevalt uusi, võib ta ka teisi õpetada.”
Buddha: “Inimene peaks kõigepealt juhtima iseennast teele, mida mööda ta peaks käima. Alles siis võib ta teisi õpetada.”
Platon on kord öelnud: “Ärge sundige lapsi õppima jõuga ja karmilt, vaid suunake neid selle juurde, mis nende meelt lahutab, nii saate kõige täpsemalt aru, mis on iga lapse eriline anne.”