🌘 ELUTARKUSE VAHETUS: „Mis on varjukĂŒlg? Kuidas varjukĂŒlge teadvustada ja jĂ€lgida?”

🌘„Valgusesse astumiseks pead olema valmis nĂ€gema oma varje.” — Meister Eckhart

🌑VarjukĂŒlg ei ole juhuslik defekt ega eksitus.
VarjukĂŒlg on eksistentsi teine pool – see osa meist, mida me ĂŒldjuhul ei taha nĂ€ha, sest see tundub liiga: tumedal toonil, ebameeldiv, hĂ€bivÀÀrne, valus, ohtlik vĂ”i lihtsalt „mitte mina”.

Kuid inimene ei ole poolik olend.
Meil on valgus – potentsiaal, rÔÔm, loovus, headus, inspiratsioon.
Ja meil on vari – hirmud, instinktid, agressioon, allasurutud tunded, varjatud vajadused.

Mitte selleks, et meid hÀvitada,
vaid selleks, et meid tasakaalustada ja kĂŒpsetada.

Carl Gustav Jung ĂŒtles: „Inimene saab tĂ€ielikuks alles siis, kui ta vĂ”tab omaks oma varju.”

🌘 Dialoog kahe hinge vahel

Õpilane: „Õpetaja, mis on varjukĂŒlg? Miks seda nii kardetakse?”

Õpetaja: „Vari on see osa sinust, mida sa oled Ă”ppinud eitama.
See, mille kohta sa ĂŒtled: „mina ei ole selline.”
Aga just seal – peidus sinu hirmud, ihad, viha, hĂ€bi ja vĂ€givald – elab ka sinu toores jĂ”ud, loomingulisus ja potentsiaal.”

🌓 Mis on inimese varjuolemus?

Õpetaja: „Varjuolemus koosneb kĂ”igest, mida me ei kannata endas nĂ€ha: viha, mida me eitame; vajadused, mida me hĂ€beneme; instinktid, mida me maha surume; haavad, mida me varjame ja potentsiaal, mida me kardame.

Vari pole halb. Ta on toores, integreerimata energia.”

Carl Gustav Jung: „Selles, mida me kĂ”ige enam kardame enda sees, peitub see, mida me kĂ”ige enam vajame.”

🌗 Kus varjukĂŒlg kĂ”ige sagedamini ilmutab end?

Õpetaja: „Vari nĂ€itab end kĂ”ige enam siis, kui ego kaotab kontrolli: konfliktis, hĂ€bis, armukadeduses, vihas, sĂŒĂŒdistamises, sĂ”ltuvustes, kadeduses, ihades, paanikas, kontrollikaotuses, impulsiivsuses.

Vari Ă€rkab siis, kui me tunneme ohtu, kaotust vĂ”i vallandume vanast haavast.”

Konstellatsioonitarkus: „Vari on koha peal, kus tee katkeb – ja seal algab inimese lugu.”

🌑 Miks me varjukĂŒlge alla surume?

Õpetaja: „Sest ĂŒhiskond Ă”petab: „Ole hea. Ole kena. Ole meeldiv.”
Aga inimene pole ainult valgus.

Varju alla surumine teeb inimesest lĂ”hestatud, mitte hea.”

Friedrich Nietzsche: „Kes eitab oma varju, eitab oma jĂ”udu.”

🌒 Kuidas varjukĂŒlge teadvustada ja jĂ€lgida?

Õpetaja: „Esimene tunnus: mĂ€rka oma vallandumisi.

Mis sind Àrritab? Mis paneb kadestama?

Mille ĂŒle sa mĂ”istad kohut? Mida sa teistes vihkad?

KĂ”ik, mida sa vihkad teises, on varjatud sinus.”

Õpilane: „Kas see tĂ€hendab, et probleem pole teises?”

Õpetaja: „Probleem on reaktsioon, mitte objekt.“

Rumi: „Teine ei puuduta haava – ta nĂ€itab, kus haav on.”

🌘 Kuidas varjukĂŒlge tervendada?

Õpetaja: „Varju ei tohi hĂ€vitada.
Varju tuleb nÀha, mÔista ja integreerida.

KĂŒsi endalt: „Mis tunne see on? Kus ma seda tunnen?”

Anna tunnetele ruumi. Ära Ă”igusta. Ära dramatiseeri. Ära projitseeri.

Kui tunned viha – ĂŒtle endale:
„Minus on viha. Ma nĂ€en sind.”

Kui tunned hirmu – ĂŒtle:
„Minus on hirm. Ma kuulan sind.”

Kui tunned kadedust – ĂŒtle:
„Minus on vajadus, mis pole saanud elada.”

Teadvustamine ei tÀhenda tegutsemist.
See tĂ€hendab nĂ€gemist.”

🌕 Tarkusehetk – Ă”petajalt

„Suurim enesearmastus pole affirmatsioon, vaid ausus: „Ma ei vĂ”itle oma varjuga. Ma lasen tal rÀÀkida.”

Sest varju ĂŒlesanne pole sind hĂ€vitada, vaid sind tervikuks muuta.”

🌔 Õpilase taipamine: „Õpetaja
 ma olen veetnud oma elu varjuga sĂ”dides,
sest ma arvasin, et ta on mu vaenlane.

Aga nĂŒĂŒd nĂ€en: sees on laps, keda keegi ei kuulanud.
Vajadus, mida keegi ei mÀrganud. JÔud, mida keegi ei lubanud.

Vari pole hĂ€vitaja. Ta on sĂ”numitooja.”

PĂ€rimustarkus: „Kus on varju, seal on ka pĂ€ike.”

🌘 LĂ”ppmĂ”tisklus: Vari pole inimese pimedus.
Vari on valgus, mida pole veel omaks vÔetud.

Mitte see, mis sind hĂ€vitab, vaid see, mis sind kutsub: kĂŒpsemaks, ausamaks, tugevamaks, tervikuks.

Ära karda oma varju –
sest ilma varjuta pole sul sĂŒgavust.

„Valgus ei ole see, mis peidab varju,
vaid see, mis laseb varjul rÀÀkida.” — Hingetarkus

🌘🌘🌘

Ostukorv